dinsdag 24 juni 2008

Elementen weglaten. Nog vaak merk ik dat ik daar moeite mee heb. De neiging om nog vlug dat éne dingetje er bij te "plakken" dat een LO zo uniek maakt, is groot.
Het blijft keuzes maken. Voeg ik teveel toe ? Moet ik die brush toch maar weer weghalen? Of dat bloemetje ? Die Filter ? De butterfly wings....haalt dat niet de aandacht weg van het thema ?
Soms brengt het me aan 't twijfelen. Inspiratie is er genoeg en mijn photoshop mappen met ideeën puilen uit. Maar de know how ?
Wanneer ik terug kijk naar m'n eerste LO's ontdek ik dat de styling wel iets vooruit is gegaan maar de techniek ? Ik blijf wat op 't zelfde niveau hangen. Wil meer uitdaging.
Wellicht dat een TEKENTABLET uitkomst biedt ?
Ik heb eens wat rondgeneuzeld in Google en forums en het merk van WACOM wordt door vele aangeraden. Misschien toch eens het overwegen waard, zéker omdat ik eigenlijk linkshandig ben.
Toen wij jááren geleden onze 1e pjuter aanschafte waren 3 van onze gezinsleden rechtshandig. Ik heb me toen maar aangepast om telkens dat gedonder van omzetten te voorkomen. Door de jaren heen heb ik nu met mijn rechterhand de muis aardig onder de knie gekregen maar toch blijft de fijne motoriek soms 'n probleem in Photoshop. Een combinatie van de pc én 'n tekentablet zou wel eens 'n uitkomst kunnen bieden.
Toch eens ffkes kijken wat die dingen kosten !
..... ...... .........
So eej !! Kelko geeft prijzen aan tussen de 300 en 400 euro. (ligt aan 't formaat A3 of A4) Er zit bij Wacom dan wel gelijk een tekenpen bij inbegrepen. Apart blijken die dingen ook nog gemiddeld zo'n 75 euro te kosten. Pfffjoei.
WANNEER WAS IK OOK ALWEER JARIG ? whahahaaaaaaaa.
Ik droom nog wel ffkes verder :-)

Geen opmerkingen: