donderdag 5 juli 2007

Back to the sixties ! (ffkes wat jeugdherinneringen ophalen).
Geboren in 1960 heb ik van de flowerpower-tijd dus alleen 't "staartje" meegemaakt. Jammer eigenlijk, had me best leuk geleken. Ik lig nog altijd dubbel om die mode en rage's van toen.
10 jaar zal ik geweest zijn toen mijn (modebewuste) zus met me ging winkelen en me een hotpants met zo'n oranje kleurige poncho aansmeerde. Reuze trots kwam ze met haar kleine zusje thuis en was hoogst verbaasd dat ons moederke mijn kleertjes maar niks vond ! LOL. Ook de schoenen met blokhakken konden haar niet bekoren maar toegeeflijk als 'ons mam' vaak was....ik mocht alles houden en hoefde niet terug naar de winkel. Mijn zus kon 't winkelen met mij voortaan, echter wél schudden whahaaaa.
Een paar jaar later...zo rond mijn 12e jaar, ging mijn grote zus trouwen en kreeg ik onze slaapkamer die we voorheen altijd gedeeld hadden, voor mezelf.
Wow. Ik was helemaal happy en ging naarstig aan de slag met dé kleuren van die tijd. Oranje en paars. Bruine (zelf)gehaakte gordijntjes en groene flessen voor 't raam. Visnet boven mijn bed, mooie retro lamp op m'n nachtkastje en....Elvis ! Véél Elvis-posters. Een 'zitje' met 2 opoe-stoeltjes en 'n tafeltje van aardappelkistjes completeerde 't geheel. Het ouwe pickup-spelertje (afdankertje van m'n zus) draaide overuren met lp's en singeltjes. Engelse teksten kon ik maar half meezingen maar playbacken kon ik als de beste . Goh, wat was dat 'n leuke tijd zeg !
Dankbaar denk ik daar nog vaak aan terug.
Daarom...om ffkes in stijl te blijven....2 scrapp's die in mijn jeugd niet zouden misstaan :-)

Geen opmerkingen: