maandag 2 juni 2008

Hahaaa. Wat zag ik me net toen ik hier inlogde ?
Mijn 100e berichtje ben ik aan 't typelen. Als ik dat gisteravond had gezien had ik er 'n leuk plaotje van gemaakt !
Nu..wil ik alleen ffkes wat linken kwijt als geheugensteuntje.
*************
Al 'n hele poos ben ik vaak te vinden op sites waar oude postcards aangeboden worden. Niet dat ik ze in 't echie verzamel maar vaak gebruik ik ze om te fotoshoppen. (Ik sla ze dus op)
Zo heb ik 'n hele poos geleden die naughty kaartjes van "mijn" mollige dametjes ontdekt die ik altijd gebruik op mijn space. Die site van Wilson Barbers heb ik inmiddels al helemaal uitgemolken. LOL
Gisteren...tijdens mijn zoektocht naar meerdere dametjes, kwam ik plots terecht bij 'n ander weblog. Zweefmakreel genaamd. (overigens ne leuke blogger!) In 2006! schreef hij 'n stukje over de geschiedenis van SAUCY SEASIDE POSTCARDS. "Eureka" dacht ik bij mezelf. "Die benaming moet je dus intypen om in google meerdere links te vinden". Moet je maar nèt weten toch ?. Ik typ vaak Vintage-Naughty-Antique-Old-Sexy-Historical-Altered-Nasty- enz. enz. als bijvoeglijk naamwoord in. Dan kom je ook 'n hèèl eind.

Afijn..mijn belangstelling was gewekt en ik verdiepte me eens in de achtergrond van die postcardjes. Ik leerde weer wat bij.
De grondlegger van dit soort kaartjes blijkt Donald McGill te zijn. En aan hèm zijn 'n heleboel sites gewijd. Rond 1950 blijkt er nog een politieke rel geweest te zijn in Engeland vanwege zijn sexueel getinte tekeningen. Het kneuterige Kingdom in optima forma ! (Waarschijnlijk typt in de toekomst nog ooit eens iemand over de hype van NU. Godsdienst lasterlijke illustraties whahahaaaaaaa)

Maar verder over Donald McGill. Surfen...surfen surfen. Het waaide hard en in no time stond mijn adresbalk vol met links. Ook nieuwe die ik dus weer toevoeg.
1)Zweefmakreel; Thanks voor je blogje !!
2)Donald McGill ; wikipedia
3)De digitale bibliotheek . Een stukje ontstaansgeschiedenis over prentenbriefkaarten.
4)Donald McGill ; via google's afbeeldingen.
5)Saucy Seaside Postcard ; Deze zoektocht (wederom in google) bracht me nog veel verder !

6)Hatshorns.fsnet.co.uk / TIP !!
7)Realpostcards / via deze vorige link vind je dus ZULKE cards. Lache hè.
8)London Cemeteries. Zwartgallige cards.
9)Cris Beetles Art gallerie. Hier vind je overigens ook veel andere foto's wanneer je de artist-index aanklikt.
10)Studdying with BONZO !! een lollig hondje dat ik nou nèt weer ontdekte !

Ik blijf maar aan de gang whahaaaa. Volgende keer pleur ik wel weer andere links.

Geen opmerkingen: