vrijdag 1 augustus 2008

Thema ; Tussendoor 'n keertje een TUTORIAL / Alt+Ctrl+g . Ofwel...toveren !!! LOL
Nahhh. Ik waag eens 'n keer 'n poging want die snelcode gebruik ik zo vaak in Photoshop. Wie weet dat er "iemand" wat aan heeft ?

Omdat het tekentablet van Wacom nog niet in m'n bezit is (ik ga dat binnenkort aanschaffen) is't nog vaak knudde wanneer ik lijntjes moet trekken met m'n muis. Wanneer ik dan een plaatje zie van b.v. zo'n mermaid kopieer ik dat en maak er m'n eigen draai aan. Héél simpel eigenlijk en 't gaat als volgt....
1)Plaatje via internet 'opslaan als' en transporteren in Photoshop.
2)De staart uitsnijden (evt. wat gummen)
3)Om makkelijker te werken vul ik de staart ffkes in met een zwarte kleur. (kan met 't emmertje maar ook) met de snelcode Ctrl+u . Daarna zoek ik een achtergrondje waarin ik de staart dus wil veranderen. ( Voor deze tutorial heb ik ffkes een gelijksoortig achtergrondje gezocht)
4)Nu gaan we toveren ! Zorg ervoor dat je in je lagenpallet het achtergrondje BOVEN je staart plaatst !
Vervolgens klik je Alt+Ctrl+g en hoppaaaa, de staart heeft nu een nieuwe invulling.
Daarna voeg je de 2 lagen samen ( verenigen omlaag )
5)Om je staart nog wat extra diepte te geven leg je nogmaals het achtergrondje erop...schuift wat...en klik wederom Alt+Ctrl+g . Wat schaduw erbij and DONE.
6)Om nu niet helemáál na-aperig te zijn kun je dus 't bovenlijfje ook wat veranderen.
Daarvoor zoek je weer 'n ander plaatje op internet.
7)Uitsnijden en gummen maar weer. Bovenlijfje en staart samenvoegen. Evt. met wat 'natte vingerwerk' (=tool !)
8)En EINDELOOS VARIEEREN maar. Toch ffkes wat persoonlijker hè ?

Geen opmerkingen: