zondag 15 juli 2007


Waar ik zo intens van kan genieten is mijn tuin. Toegegeven...het heeft wat weg van een postzegel, maar daarom niet minder fleurig en knus. Gras hebben we niet in onze tuin. Daarovoor in de plaats hebben we een houten vlonder gemaakt van oude stijgerplanken. En planten....véél vaste planten, die GECONTROLEERD maar verwilderd door elkaar heen groeien. Dat werkt ook prima tegen onkruid. Niet dat ik dat erg vind als er dat eens tussenstaat. Vingerhoedskruid trek ik er dus echt niet uit. Wanneer er wat uitgebloeid is (nadeel van vaste planten is dat ze dus niet zolang bloeien als zomerbloemetjes van tuincentra) dan vul ik zo'n leeg plekje vaak op met tuin-accesoires. Die decoratie verwisseld hiero dus nogal eens van plek.
Water in m'n tuintje vind ik ook belangrijk. Hoewel ik nog steeds geen ornament-vijver of fontijntje heb...voldoet mijn antieke zinken bad nog prima. De waterplanten daarin groeien als kool en de vogels zijn er maar wát blij mee.
De meeste vrienden en buurtgenoten vinden ook dat ik zo'n gezellig tuintje heb. Het staat vol maar door alles overzichtelijk in groepjes bij elkaar stylen, maakt 't dat ieder klein dingetje opvalt.
Mijn inspiratie haal ik vandaan bij Engelse cottage's en uit tuinboeken.... en snuisterijen koop ik veelal op rommelmarkten en curiosa winkeltjes. Zelden haal ik iets bij grote tuincentra. 10 in 'n dozijn vind ik dus niet orgineel. Van mij mag 't (vooral) oud - verweerd - én doorleeft zijn.
Als 't maar opvalt...de kosten boeien me dan niet zo. De éne keer kom ik met dingetjes thuis van 'n paar euro en 'n andere keer kan dat dus wat duurder uitvallen. So bee it. Als ik er maar blij mee ben. Toch ?
****** *****

De scraps heb ik gemaakt met 'n deel v/d kit van NBK.nostalgic (helemaal wowwie) én met 'n paper van Mermaid'sHaven.
Voor de envelopjes kwam ik terecht bij Nicole Norcutt.
Wat me nu al vaak opvalt is dat je bij "blogspot" dus waanzinnig inspirerende designers tegen komt. Ik geloof....dat ik mijn draai hier al aardig gevonden heb en
de komende week ga ik toch al die opgeslagen linken eens ffkes bijwerken.

Geen opmerkingen: